.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش 1500 ماشين نشاكار در گيلان

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: امسال بيش از يك‌هزار و 500 دستگاه ماشين نشاكار به ناوگان ادوات كشاورزي گيلان افزوده شد.

ايرج بنيادي با اشاره به اينكه در سال 90 سازمان كشاورزي با محوريت توسعه مكانيزاسيون فعاليت خود را آغاز كرده‌ است، اظهار داشت: بيش از يك‌هزار و 500 ماشين نشاكار به جمع ماشين‌هاي نشاكار استان اضافه شد.
وي ادامه داد: چهارهزار و 500 دستگاه تراكتور و 40 هزار دستگاه تيلر به ناوگان استان افزوده شده است.
به گفته معاون جهاد كشاورزي گيلان امسال 150 دستگاه كمباين مخصوص برنج و بيش از دو هزار و 500 دستگاه هد دروگر در بخش زراعت برنج به‌كار گرفته مي‌شود.
وي گفت: امسال در حدود 30 هزار هكتار از كشاورزي گيلان كشت مكانيزه صورت مي‌گيرد و برداشت مكانيزه نيز در 80 هزار هكتار از اراضي گيلان انجام مي‌شود.
بنيادي، توسعه مكانيزاسيون در كشاورزي و انتقال يافته‌هاي تحقيقاتي به مزارع را از فعاليت‌هاي سازمان جهاد كشاورزي در سال 90 ذكر كرد.
وي با اشاره به اجراي طرح مكانيزاسيون كشاورزي بيان داشت: اين طرح علاوه بر افزايش توليد در واحد سطح موجب كاهش هزينه‌ها و صرفه‌جويي بيشتر درآب ميشود.
معاون جهاد كشاورزي گيلان استفاده از ماشين‌آلات كشاورزي را در افزايش بهره‌وري توليد محصولات زراعي تاثيرگذار خواند و تصريح كرد: گيلان با داشتن 238 هزارهكتار شاليزار از قطب‌هاي مهم كشاورزي محسوب مي‌شود و دومين توليد كننده برنج در كشوراست.
وي افزود: اجراي طرح مكانيزاسيون كشاورزي دراستان كه سالانه بيش از 750 هزار تن برنج سفيد توليد ميكند راهكاري مناسب براي افزايش بهره‌وري در كشاورزي است.
بنيادي خاطرنشان كرد: مكانيزاسيون كشاورزي نوعي رويكرد است كه موجبات تبديل و گذار از كشاورزي سنتي به كشاورزي صنعتي را فراهم ميكند.
وي گسترش روزافزون جمعيت و محدوديت منابع آب و خاك و همچنين توسعه فناوري را در فرآيند توليد محصولات كشاورزي اجتناب‌ناپذير دانست.
معاون جهاد كشاورزي گيلان اظهار داشت: توسعه مكانيزاسيون فرآيندي است كه در بخش كشاورزي اتفاق مي‌افتد ولي الزامات مهم آن نظير ساخت و توليد و تامين ماشين‌هاي مورد نياز در بخش صنعت انجام مي‌شود.
وي درباره سوخت مورد نياز كشاورزي خاطرنشان كرد: با همكاري شركت ملي نفت ايران و پس از ثبت نام دارندگان ماشين‌آلات كشاورزي در سايت تجاري آسان و تاثير مديريت جهاد كشاورزي شهرستان‌ها، سوخت مورد نياز در اختيار بهره‌برداران قرار مي‌گيرد.
بنيادي توزيع 48 هزار تن كود اوره، 17 هزار تن كود فسفاته و پنج هزار تن كود پتاسه بين كشاورزان را از جمله اقدام‌ها در سال جاري عنوان كرد.
وي توجه كشاورزان نسبت به توزيع كودهاي تقلبي از طرف افراد سودجو را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در فصل زراعي جاري افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به فروش غيرقانوني كودهاي شيميايي تقلبي به‌ويژه كود «پتاسه» ميكنند.
معاون جهاد كشاورزي گيلان خاطرنشان كرد: كشاورزان مي‌توانند در صورت مشاهده توزيع غيرقانوني اينگونه كودها مراتب را به مديريت‌هاي جهاد كشاورزي و بازرگاني شهرستان خود اطلاع دهند تا از فعاليت‌هاي آنها جلوگيري شود.
وي در ادامه با بيان اينكه حدود 120 هزارهكتار از اراضي شاليكاري گيلان شخم اوليه زده شد و آماده‌سازي صورت گرفته است، تصريح كرد: بيش از 17 هزارهكتار از اين اراضي شخم دوم و آب‌تخت شده و 23 درصد خزانه‌گيري صورت گرفته است.
بنيادي افزود: امسال از نظر آب زراعي و ديگر نهاده‌ها مشكلي وجود ندارد و برنامه‌هاي توليد برنج در دست اجراست.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.018 seconds.